Ik kan geen e-mails versturen vanuit Outlook (Express), wat moet ik doen?

Sinds enige tijd blokkeren providers zoals Casema en KPN (Het Net, Planet, Freeler, e.d.) poort 25. Dit betekent voor u dat wanneer u de mailservers van IDNO gebruikt de uitgaande mailserver wordt geblokkeert. U kunt dit op 2 manieren oplossen.
  1. U kunt de mailserver van uw provider gebruiken als uitgaande mailserver. U dient dan bij uw provider te kijken wat de instellingen hiervoor zijn.
  2. U kunt de poort veranderen voor de uitgaande e-mail (SMTP). De nieuwe poort wordt dan poort 587
  3. Als u poort 587 gebruikt moet u ook bij de SMTP instellingen uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

In Outlook Express kunt u deze instellingen wijzigen door het volgende te doen:

  1. Ga naar 'Accounts' in 'Extra'
  2. Selecteer een account en klik op 'Eigenschappen'
  3. Selecteer tabblad 'Geavanceerd'
  4. Wijzig de poort bij 'Uitgaande e-mail (SMTP)' in 587.
  5. Klik op 'Ok'