Ik kan geen e-mails versturen vanuit Outlook (Express), wat moet ik doen?

Sinds enige tijd blokkeren providers zoals Casema en KPN (Het Net, Planet, Freeler, e.d.) poort 25. Dit betekent voor u dat wanneer u de mailservers van IDNO gebruikt de uitgaande mailserver wordt geblokkeert. U kunt dit op 2 manieren oplossen.
  1. U kunt de mailserver van uw provider gebruiken als uitgaande mailserver. U dient dan bij uw provider te kijken wat de instellingen hiervoor zijn.
  2. U kunt de poort veranderen voor de uitgaande e-mail (SMTP). De nieuwe poort wordt dan poort 587
  3. Als u poort 587 gebruikt moet u ook bij de SMTP instellingen uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

In Outlook Express kunt u deze instellingen wijzigen door het volgende te doen:

  1. Ga naar 'Accounts' in 'Extra'
  2. Selecteer een account en klik op 'Eigenschappen'
  3. Selecteer tabblad 'Geavanceerd'
  4. Wijzig de poort bij 'Uitgaande e-mail (SMTP)' in 587.
  5. Klik op 'Ok'

Hoe verstuur en ontvang ik e-mails in Outlook Express?

In het voorbeeld wordt gewerkt met de Engelse versie van Outlook Express. Waar in het voorbeeld uwdomein wordt gebruikt, dient u uw domein te gebruiken.
  1. Start Outlook Express op. Klik op "Tools" en daarna op accounts.
  2. Klik nu op "Add" en daarna op "Mail..."
  3. Hier vult u nu uw naam in en klik daarna op "Next >".
  4. Nu vult u uw e-mailadres in en klik daarna op "Next >".
  5. Hier kunt u de inkomende (incoming) and uitgaande (outgoing) mail servers invullen. Ook kunt u hier kiezen of u gebruik wilt maken van IMAP of POP.
    Het voordeel van IMAP boven POP is dat wanneer u meerdere e-mail accounts heeft dat met IMAP er een aparte folder voor elk account wordt aangemaakt. Ook blijven de e-mail op de server staan nadat u ze op uw eigen pc heeft binnen gehaald.
    Bij POP3 vult u mail.uwdomein.nl in en bij SMTP mail.uwdomein.nl of de SMTP server van uw internet provider.
    Bij problemen met het versturen van mail (SMTP) zie ook [Ik kan geen e-mails versturen vanuit Outlook (Express), wat moet ik doen?]
  6. Bij de accountname vult u uw e-mailadres in en uw password (wachtwoord).
    Als u de enige bent die gebruikt maakt van deze pc dan kunt u ook "Remember password" aanvinken. Klik nu op "Next >" en in het volgende scherm op "Finish".
  7. Als u alles gedaan heeft zoals hierboven beschreven dan ziet u uw account staan onder Internet Accounts
    Door het account aan te klikken en op "Properties" (recht in het menu) te klikken kunt u het account een naam naar eigen keuze geven.
  8. Hierna gaat u naar het tabblad "servers". U moet hier onder Outgoing mail servers "My server requires authentication" aanvinken en op "Settings..." klikken. Hier kiest u voor "Use same settings as my incoming mail server". Klik hierna op "OK" en daarna op "Apply".
  9. U bent nu klaar om uw e-mail account te gebruiken.

Hoe kan ik extra e-mailaccounts aanmaken?

Via het control panel (DirectAdmin) kunt u zelf extra e-mailboxen aanmaken. Het aantal e-mailboxen dat u kunt aanmaken is gelimiteerd door het hostingpakket dat u heeft gekozen.

Inloggen met uw gebruikers naam en wachtwoord op DirectAdmin: http://www.uwdomein.nl:2222/
In het hoofdscherm E-mail beheer heeft u de volgend opties: (afhankelijk van uw hosting pakket)

  •  POP3 e-mail accounts: Hier kunt u extra mail accounts aanmakenn
  •  Catch-all e-mail: Dit email adres zal alle verkeerd geadreseerde e-mail opvangen (bijv. aan een gebruiker die niet bestaat) op uw site. Dit adres kan uw [gebruikersnaam]@uwdomein.nl, of elk ander aangemaakt account zijnn
  •  Doorsturingen: Met het aanmaken van forwarders kunt u een e-mail adres van uw domein laten forwarden (doorsturen) naar een ander e-mail accountn
  •  Vakantieberichten: Stel een automatisch vakantiebericht inn
  •  Spamassassin instellingen: Stel uw eigen spam-filter samen.
Meer informatie vindt u onder DirectAdmin

Hoe kan ik mijn e-mail via webmail lezen?

U kunt uw webmail bereiken door te gaan naar http://www.uwdomein.nl/roundcube/
U kunt hier inloggen met uw gewenste email account zoals u die heeft aangemaakt in het DirectAdmin Control Panel.

Ook bieden wij de volgende andere webmail programma's

  •   http://www.uwdomein.nl/squirrelmail
  •   http://www.uwdomein.nl/uebimiau
  •   http://www.uwdomein.nl/atmail
Meer informatie vindt u onder DirectAdmin

Wat is een domeinnaam?

Een domeinnaam (of, afgekort, 'domein') is een naam in het Domain Name System (DNS), het naamgevingssysteem op internet waarmee netwerken, computers, webservers, mailservers en andere toepassingen worden geïdentificeerd. (bijvoorbeeld uwdomein.nl, uwdomein.net, uwdomein.org)

Wat kan ik allemaal met een domeinnaam doen?

  1. Uw bedrijfsidentiteit op internet vergroten
  2. Gebruiken voor e-mail en webmail
  3. Koppelen aan een van onze webhostingpakketten
  4. Gebruiken als subdomein van uw hoofddomein (http://winkel.uwdomein.nl)

Wat is de minimale contractperiode voor een domeinnaam?

De minimale contractperiode voor een domeinnaam is 1 jaar, tenzij anders is aangegeven. Een contract kan tevens worden afgesloten voor 5 of 10 jaar.

Ben ik juridisch eigenaar van de domeinnaam na registratie?

Met het registreren van een domeinnaam zal de aanvrager juridisch eigenaar van deze domeinnaam worden. Het is dan ook belangrijk dat de gegevens waarop uw een domeinnaam registreert correct zijn.

Ik heb al een domeinnaam kan ik deze koppelen aan jullie webhosting?

Ja, u kunt dit op 2 manieren doen:
  1. Wijzigen naamservers: Als u de naam servers laat wijzigen voor de domeinnaam dan wordt alle functionaliteit van de domeinnaam op onze server uitgevoerd. Vraag uw huidige provider om de naam servers van uw domeinnaam te wijzigen in onze naam servers.

    Onze naam servers

    ns1.idno.nl 193.16.154.34
    ns2.idno.nl 193.189.149.152

  2. Wijzigen IP adres voor het www-record: Als u het IP adres van het www-record naar ons IP adres laat verwijzen dan komt alleen het www gedeelte op onze server uit en kunt u b.v. het e-mail gedeelte bij uw provider laten. Vraag uw huidige provider om alleen het www gedeelte van uw domeinnaam te wijzigen in ons IP adres.

    Ons IP adres

    77.74.50.27

Hoe kan ik mijn domeinnaam verhuizen naar IDNO > webhosting??

U kunt een verhuizing van uw domeinnaam initiëren via de klantenpaneel op onze website. IDNO zal zelf de verhuizing van uw huidige aanbieder naar IDNO activeren. Nadat wij uw betaling ontvangen hebben, starten we de eigenlijke verhuisprocedure.

Wat is webhosting?

Webhosting is een dienst die particulieren of bedrijven ruimte aanbiedt voor het opslaan van informatie, afbeeldingen, of andere inhoud die toegankelijk is via een website.

Wat is de minimale contractperiode voor webhosting?

De minimale contractperiode voor een webhostingpakket is 1 jaar, tenzij anders is aangegeven.

Hoe kom ik bij mijn statistieken?

De statistieken voor uw website vindt u in het DirectAdmin panel http://www.uwdomein.nl:2222/ onder Samenvatting / Statistieken / Logs.
U kunt ook rechtstreeks naar uw statistieken via de volgende URL:
http://www.uwdomein.nl:2222/CMD_WEBALIZER/uwdomein.nl/

Ik wil verschillende domeinnamen hosten binnen 1 webhostingpakket, is dit mogelijk?

Ja, de hoeveelheid domeinnamen die u kunt hosten binnen 1 pakket is afhankelijk van uw pakket keuze.

Kan ik mijn huidig hostingpakket upgraden naar een groter pakket?

Ja, het is altijd mogelijk om kostenloos over te stappen naar een groter of kleiner hostingpakket.

Wordt er een back-up van mijn website gemaakt?

IDNO maakt dagelijks een back-up van alle servers. Dit betekent dat de inhoud van alle webruimtes die bij IDNO liggen, eenmaal per dag opgeslagen en overschreven wordt. Hierdoor is het mogelijk om uw complete website van de vorige dag terug te zetten.

Ook bieden wij een 30 dagen historie back-up van uw gehele hostingpakket, meer informatie.

Wat houd het Joomla support contract in?

Joomla is een Open Source product een upgrade biedt naast oplossingen voor problemen, meestal ook een aantal wijzigingen in de beveiliging. Zeker om de beveiliging van je website optimaal te houden is het aan te bevelen om altijd de laatste versie te draaien. In het Joomla onderhoudscontract verzorgt IDNO alle functionaliteit en beveiliging updates.

Wat gebeurt er als ik de toegestane data-limiet overschrijd?

Als u de toegestane data-limiet overschrijdt, nemen wij contact met u op. U heeft dan 3 mogelijkheden:
  1. Upgraden naar een hogere productvariant voordat u de datalimiet overschrijdt.
  2. Achteraf extra dataverkeer betalen.
  3. Extra dataverkeer inkopen om overschrijding in de toekomst te voorkomen.

Welke onderdelen vallen allemaal onder dataverbruik?

  • Bezoeken aan uw website
  • Het bijwerken van uw website
  • E-mail verkeer